Баштечківська сільська рада

Уманського району, Черкаської області

моб. (050) 240 85 13

ПРОГРАМА національно-патріотичного виховання молоді Баштечківської територіальної громади на 2022-2025 роки

Завантажити/ПРОГРАМА національно-патріотичного виховання молоді Баштечківської  територіальної громади на 2022-2025 роки
Завантажити/Додаток. Напрямки діяльності та основні заходи Програми національно-патріотичного виховання молоді Баштечківської ТГ на 2022 – 2025 роки

ЗАТВЕРДЖЕНО

Рішення сесії Баштечківської
сільської ради від 14.12.2021 р.
№14-4/VІІІ

ПРОГРАМА

національно-патріотичного виховання молоді Баштечківської  територіальної громади на 2022-2025 роки

ЗМІСТ 

Назва розділу

І.  Паспорт програми національно-патріотичного виховання молоді  Баштечківської ТГ на 2022-2025 роки

ІІ. Загальна частина

ІІІ. Стан і проблеми національно-патріотичного виховання дітей та молоді

ІV. Мета  Програми

V. Шляхи та способи розв’язання проблеми

VІ. Завдання і заходи Програми

VІІ. Очікувані результати, ефективність Програми

VІІІ. Фінансове забезпечення Програми

ІХ. Координація та контроль за ходом виконання програми

І. ПАСПОРТ ПРОГРАМИ

1. Назва Програми Програма національно-патріотичного виховання молоді Баштечківської ТГ на 2022-2025 роки
2. Підстава для розроблення Обласна цільова програма  національно-патріотичного виховання в Черкаській області на 2021-2025 роки
3. Ініціатор розроблення Програми Баштечківська сільська рада
4. Розробник програми Відділ освіти, молоді та спорту Баштечківської сільської ради
5. Відповідальний виконавець Відділ освіти,  молоді та спорту Баштечківської сільської ради
6. Учасники Програми Відділ освіти, молоді та спорту Баштечківської сільської ради, ЗЗСО
7. Термін реалізації 2022-2025 роки
8. Перелік бюджетів, які беруть участь у виконанні програми Бюджет ТГ

ІІ. Загальна частина

Програма національно-патріотичного виховання Баштечківської ТГ на 2022-2025 роки (далі – Програма) передбачає забезпечення комплексної системної і цілеспрямованої діяльності органів державної влади, місцевого самоврядування, громадських організацій, сім’ї, освітніх закладів, інших соціальних інститутів щодо формування у молодого покоління високої патріотичної свідомості, почуття вірності, любові
до Батьківщини, турботи про благо свого народу, готовності до виконання громадянського і конституційного обов’язку із захисту національних інтересів, цілісності, незалежності України, сприяння становленню її як правової, демократичної, соціальної держави.

Національно-патріотичне виховання є одним із пріоритетних напрямів діяльності держави та суспільства щодо розвитку національної свідомості
на основі суспільно-державних (національних) цінностей (самобутність, воля, соборність, гідність), формування у громадян почуття патріотизму, поваги до Конституції і законів України, соціальної активності та відповідальності за доручені державні та громадські справи, готовності до виконання обов’язку із захисту незалежності та територіальної цілісності України, сповідування європейських цінностей.

Національно-патріотичне виховання є важливим засобом громадянської освіти.

Утвердження поваги до державної мови, піднесення її престижу серед громадян є важливим аспектом формування й розвитку особистості та основою національно-патріотичного виховання.

Актуальність національно-патріотичного виховання громадян зумовлюється необхідністю консолідації та розвитку суспільства, сучасними викликами, що стоять перед Україною і вимагають постійного вдосконалення національно-патріотичного виховання.

Національно-патріотичне виховання набуває характеру системної
і цілеспрямованої діяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, закладів освіти, організацій громадянського суспільства, громадян з формування у людини і громадянина високої національно-патріотичної свідомості, почуття відданості своїй Українській державі.

 В основу системи національно-патріотичного виховання має бути покладено ідеї зміцнення української державності як консолідуючого чинника розвитку суспільства, формування патріотизму у дітей та молоді.

Основними складовими національно-патріотичного виховання мають стати громадянсько-патріотичне, військово-патріотичне, духовно-моральне виховання.

Формування ціннісних орієнтирів і громадянської самосвідомості у дітей та молоді повинно здійснюватися на прикладах героїчної боротьби Українського народу за самовизначення і творення власної держави, ідеалів свободи, соборності та державності, успадкованих, зокрема, від княжої доби, українських козаків, Українських Січових Стрільців, армій Української Народної Республіки та Західноукраїнської Народної Республіки, учасників антибільшовицьких селянських повстань, загонів Карпатської Січі, Української повстанської армії, українців-повстанців у сталінських концтаборах, учасників дисидентського руху в Україні. Також національно-патріотичне виховання має здійснюватися на прикладах мужності та героїзму учасників революційних подій в Україні у 2004, 2013 – 2014 роках, учасників антитерористичної операції в Донецькій та Луганській областях, спротиву окупації та анексії Автономної Республіки Крим Російською Федерацією.

Одним із важливих чинників національно-патріотичного виховання має бути шанобливе ставлення до пам’яті про жертв комуністичного та інших тоталітарних режимів в Україні, зокрема жертв Голодомору, політичних репресій і депортацій.

У національно-патріотичному вихованні важливо використати
й виховний потенціал, пов’язаний із героїзмом українців, які боролися в арміях держав-учасників Антигітлерівської коаліції та в рухах опору нацистській Німеччині та її союзникам під час Другої світової війни 1939 – 1945 років, учасників міжнародних операцій з підтримання миру і безпеки.

Водночас важливою складовою національно-патріотичного виховання
є поширення інформації про досягнення наших співвітчизників та їх внесок
у скарбницю світової цивілізації, зокрема у сферах освіти, науки, культури, мистецтва, спорту, висвітлення внеску представників корінних народів
та національних меншин України та громадян інших держав у боротьбу
за державну незалежність і територіальну цілісність України, процес
її державотворення, вітчизняну наукову, духовно-культурну спадщину.

Програма визначає головну мету, завдання, напрямки та основну концепцію національно-патріотичного виховання дітей та молоді, конкретизує шляхи, механізми, терміни  та перелік основних заходів
з реалізації стратегічних завдань, їх виконавців, прогнозовані обсяги фінансового забезпечення виконання.

Програма має відкритий характер і може доповнюватися (змінюватися)
в установленому чинним законодавством порядку в разі, коли в період
її виконання відбуватимуться зміни в законодавстві України про освіту, державній освітній політиці, в реальній соціально-економічній ситуації
в регіоні, що вимагатимуть відповідного безпосереднього реагування системи освіти області.

Програма національно-патріотичного виховання дітей та молоді у Баштечківській  ТГ 2022 – 2025 роки (далі – Програма) розроблена відповідно до положень Обласної цільової програми національно – патріотичного виховання  в Черкаській області на 2021-2025 роки

ІІІ. Стан і проблеми національно-патріотичного виховання

дітей та молоді

        Досвід державної політики впродовж усіх років незалежності України засвідчив, що національно-патріотичному вихованню дітей та молоді не приділялось достатньої уваги.

У зв’язку з цим актуалізувалася низка таких проблем:

  • відсутність ефективного механізму формування та реалізації державної політики у сфері національно-патріотичного виховання;
  • брак комунікацій з громадянським суспільством з питань національно-патріотичного виховання;
  • відсутність єдиної державної інформаційно-просвітницької політики щодо питань організації та висвітлення заходів із національно-патріотичного виховання;
  • перетворення інформаційного простору на поле маніпуляцій суспільною свідомістю;
  • недостатня нормативно-правова урегульованість сфери національно-патріотичного виховання;
  • недостатній рівень гармонізації законодавства й управлінських практик у сфері формування громадянської позиції з законодавством;
  • відсутність єдиних методичного та термінологічного підходів до процесу національно-патріотичного виховання;
  • недостатність кваліфікованого кадрового підходу для організації та здійснення заходів із національно-патріотичного виховання;
  • низький рівень матеріально-технічного забезпечення та розвитку інфраструктури у сфері національно-патріотичного виховання.

Відтак, існує нагальна потреба вдосконалення національно-патріотичного виховання дітей та молоді, надання цьому вкрай важливому процесу системності.

 

ІV. Мета Програми

Метою Програми є:

 

– визначення і забезпечення реалізації першочергових
і перспективних заходів, спрямованих на розвиток сфери патріотичного виховання дітей та молоді в Черкаській області, розвитку відповідних інститутів держави і суспільства, забезпечення змістового наповнення національно-патріотичного виховання на основі:

– формування національно-культурної громадянської ідентичності, національно-патріотичного світогляду, збереження та розвитку суспільно-державницьких та духовно-моральних цінностей Українського народу;

– готовності громадянина до виконання обов’язку із захисту незалежності та територіальної цілісності України;

– усвідомлення досягнень Українського народу, його інтелектуальних, духовних та інших надбань;

– розвитку відданості у розбудові України як суверенної держави, формування активної громадянської та державницької позиції, почуття власної та національної гідності;

– скоординованої роботи та взаємодії органів державної влади та органів місцевого самоврядування у сфері національно-патріотичного виховання,
їх ефективної співпраці з громадськістю;

– постійного формування широкої громадської підтримки процесів національно-патріотичного виховання, розширення ролі та можливостей громадських об’єднань, підвищення ролі сім’ї, активної участі волонтерів, активістів;

– сприяння консолідації суспільства навколо ідей спільного майбутнього, всебічного розвитку і функціонування державної мови в усіх сферах суспільного життя, захисту територіальної цілісності України, успішних реформ і державотворення.

 

 

  1. Шляхи та способи розв’язання проблеми

Досвід державної політики впродовж усіх років незалежності України свідчить про необхідність приділення особливої уваги сфері національно-патріотичного виховання, що є невід’ємною складовою забезпечення національної безпеки України.

Державна політика у сфері національно-патріотичного виховання потребує постійного удосконалення з урахуванням потреб і викликів, що стоять перед суспільством.

У зв’язку з цим актуалізувалися такі потреби:

– впровадження ефективного механізму формування та реалізації державної політики у сфері національно-патріотичного виховання;

– подолання імперсько-тоталітарних рудиментів у суспільній свідомості та зумовлених русифікацією, нищенням української духовно-культурної спадщини та історичної пам’яті розбіжностей в уявленнях про історичне минуле, зокрема про тоталітарну добу, голодомори і політичні репресії;

– формування національного мовно-культурного простору на основі утвердження державної мови, стійкості його ціннісної основи перед зовнішнім втручанням;

– формування активної громадянської позиції, утвердження національної ідентичності громадян на основі духовних цінностей Українського народу, національної самобутності;

– сприяння створенню, розвитку, підвищенню якості, а також популяризації україномовного культурно-інформаційного продукту
та забезпеченню доступу до нього;

– здійснення постійної комунікації з громадянським суспільством
з питань національно-патріотичного виховання;

– розвиток духовності і моральності у суспільстві, утвердження традиційних сімейних цінностей;

– усунення впливів держави-агресора в інформаційній, освітній, культурній сферах України;

– проведення єдиної державної інформаційно-просвітницької політики щодо національно-патріотичного виховання;

– запобігання перетворенню інформаційного простору на поле маніпуляцій суспільною свідомістю, продукування ціннісної дезорієнтації;

– підготовка кваліфікованого кадрового потенціалу в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, у закладах освіти, молодіжних центрах для організації та здійснення програм, проектів та заходів
із національно-патріотичного виховання, розвиток низової ланки в системі координації виховних процесів у цьому напрямі;

– підвищення рівня матеріально-технічного забезпечення та розвитку інфраструктури у сфері національно-патріотичного виховання.

Отже, потреба постійного вдосконалення національно-патріотичного виховання, надання системності цьому вкрай важливому для держави процесу залишається актуальною.

Досягнення мети Програми здійснюватиметься за такими основними напрямами:

  • забезпечення умов і підтримки з боку органів виконавчої влади, місцевого самоврядування для ефективної діяльності інститутів громадянського суспільства у сфері національно-патріотичного виховання;
  • забезпечення оптимальної скоординованої діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування у сфері національно-патріотичного виховання;
  • організація та координація інформаційно-просвітницької роботи у сфері національно-патріотичного виховання;
  • підвищення професійної компетентності фахівців у сфері національно-патріотичного виховання, налагодження конструктивної взаємодії між суб’єктами національно-патріотичного виховання;
  • здійснення заходів, спрямованих на підвищення престижу військової служби;
  • профілактика негативних проявів поведінки, злочинності, наркоманії, алкоголізму серед дітей та молоді шляхом залучення дітей і молоді до участі у заходах із національно-патріотичного виховання.

VІ. Завдання і заходи Програми

Напрями діяльності та заходи програми викладені у додатку 1 до Програми.

 

VІI. Очікувані результати, ефективність Програми

Виконання Програми дасть змогу:

– збільшити відвідуваність закладів, що популяризують культурні
та національно-мистецькі традиції Українського народу, а також експозицій музеїв, присвячених національно-визвольній боротьбі за незалежність
і територіальну цілісність України;

– підвищити серед громадян України та представників світового українства рівня знань про видатних особистостей українського державотворення, визначних українських учених, педагогів, спортсменів, військових, підприємців, провідних діячів культури, мистецтв, а також духовних провідників Українського народу;

– збільшити передплату та обсяги розповсюдження україномовних (насамперед дитячих і молодіжних) друкованих видань національно-патріотичного спрямування;

– збільшити кількість глядачів на переглядах творів кіномистецтва,
що розкривають героїчне минуле та сьогодення Українського народу, його боротьбу за незалежність та територіальну цілісність;

– розширити сфери застосування української мови;

– збільшити частки україномовного інформаційного та культурного продукту;

– збільшити кількість громадян, зокрема, дітей і молоді, які пишаються своїм українським походженням, громадянством;

– збільшення кількість і якість культурних продуктів, спрямованих
на національно-патріотичне виховання;

– збільшення кількості і якості соціальної реклами з питань популяризації національно-патріотичного виховання;

– забезпечення проведення конкурсів з визначення проектів національно-патріотичного виховання, розроблених організаціями громадянського суспільства;

– забезпечення збільшення кількості підготовлених фахівців національно-патріотичного виховання та розвитку системи підготовки активістів, волонтерів, що займаються питаннями національно-патріотичного виховання;

– збільшення кількості проведених зустрічей дітей і молоді з борцями
за незалежність України у XX столітті, ветеранами та учасниками антитерористичної операції та операції об’єднаних сил у Донецькій
та Луганській областях;

– збільшення чисельності молоді, готової до виконання обов’язку
із захисту незалежності та територіальної цілісності України;

– збільшення кількості громадян, зокрема, дітей та молоді, залучених
до проектів та заходів з національно-патріотичного виховання, які відповідають ціннісним орієнтирам та індикаторам ефективності Програми;

– збільшення кількості заходів із вшанування героїв боротьби Українського народу за незалежність і територіальну цілісність України.

Виконання Програми дозволить сформувати у молодіжному середовищі високу громадянську свідомість на засадах українських національно-історичних традицій, патріотичне ставлення до держави, повагу до її історії, культури й традицій; сприятиме героїзації осіб, які віддали життя за Україну, підтримці та успішній соціальній реабілітації учасників антитерористичної операції на сході України, що у свою чергу сприятиме ефективному вирішенню завдань, які стоять перед суспільством і державою.

У разі потреби здійснюватимуться перегляд запланованої діяльності, пошук та впровадження більш ефективних способів розв’язання проблеми.

  

VІIІ. Фінансове забезпечення Програми

Фінансування Програми здійснюється за рахунок коштів місцевого бюджету та інших джерел, не заборонених законодавством.

Обсяги фінансування Програми визначається щорічно, виходячи з  фінансових можливостей

 

ІХ. Координація та контроль за ходом виконання Програми

Функції з координації виконання заходів Програми покладаються на відділ освіти, молоді та спорту Баштечківської сільської ради.
Контроль за виконанням заходів Програми покладається на постійну комісію з питань освіти, молоді та спорту, охорони здоров’я та соціального захисту населення.

В.о.начальника                        Наталія ЯКОБЧУК

ркд
зображення Viber 2023 09 15 10 37 34 081

БЕЗБАР’ЄРНІСТЬ

безбарєрність в україні

Архіви

ГІД З ДЕРЖАВНИХ ПОСЛУГ

гід дія

ПЛАТФОРМА,ДІЯ.ЦЕНТРІВ

б платформа.дія.центрів
Cherkasi Oda

Герої Баштечківської територіальної громади

герої громади